Regulamin Sprzedaży w Sklepie Internetowym Maxi-Cosi.pl
WARUNKI SPRZEDAŻY TOWARÓW
Niniejszy dokument (wraz z dokumentami, o których w nim mowa) określa warunki, na jakich dostarczamy Produkty wymienione na naszej stronie internetowej www.maxi-cosi.pl. Prosimy o uważne zapoznanie się z niniejszymi warunkami przed zamówieniem jakichkolwiek Produktów z naszej strony internetowej. Zamawiając którykolwiek z naszych Produktów, Klient wyraża zgodę na przestrzeganie niniejszych warunków.
Klient powinien wydrukować kopię niniejszego regulaminu do wykorzystania w przyszłości.
Należy pamiętać, że jeśli w procesie zakupu Klient odmówi zaakceptowania niniejszych warunków, nie będzie mógł zamówić żadnych Produktów na naszej stronie internetowej.
Informacje o nas
Nasze dane identyfikujące
Sklep Internetowy „ Maxi Cosi.pl" jest prowadzony przez spółkę DOREL POLSKA Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Sosnowcu (41-208) przy ul. Inwestycyjnej 14, zarejestrowaną w Krajowym Rejestrze Sądowym, Rejestr Przedsiębiorców prowadzonym przez Sąd Rejonowy Katowice-Wschód w Katowicach VIII Wydział Gospodarczy KRS pod numerem KRS: 0000407210, NIP: 634280323, REGON: 242806684, kapitał zakładowy 14 005 000,00 złotych opłacony w całości.
Reprezentowana przez:
Członków Zarządu: Bart Dirkx, Pedro Neves Da Quinta
Prokurent: Artur Pasieczyński
Adres
Adres naszej spółki: ul. Inwestycyjna 14, 41-208 Sosnowiec
Adres strony internetowej: www.maxi-cosi.pl
Adres mailowy : pl-biuro@dorel.eu
Telefon: 324167350
Adres pod którym Klient może składać reklamację:
PL-MC-Serwis PC <PL-Serwis.dorel@dorel.eu>Dorel Polska Sp. Z o.o.
Ul. Inwestycyjna 14
41-208 Sosnowiec
2) Definicje
W niniejszym dokumencie :
"Dorel" lub "my" oznacza spółkę Dorel Polska Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Sosnowcu,
"Umowa" oznacza niniejsze Warunki Sprzedaży Towarów, wraz z odpowiednimi potwierdzeniami zamówień i potwierdzeniami wysyłki wydanymi przez Dorel, które określają warunki dostawy Produktów przez Dorel do Klienta;
"Produkt" lub "Produkty" oznaczają foteliki samochodowe Maxi-Cosi, wózki dziecięce i/ lub inne produkty Maxi Cosi, a także wszelką powiązaną dokumentację, która ma zostać dostarczona przez Dorel;
"Klient" oznacza osobę fizyczną, która zawiera z Dorel umowę niezwiązaną bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
3) Zastosowanie
Niniejsze warunki mają zastosowanie do umów zawieranych z Dorel, z wyłączeniem wszelkich ogólnych warunków stosowanych przez Klienta. Odmienne warunki mają zastosowanie tylko wtedy i tylko w takim zakresie, w jakim zostały wyraźnie zaakceptowane przez Dorel dla każdej indywidualnej umowy.
4) Dostępność usług
Nie przyjmujemy zamówień od Klientów spoza Polski i Unii Europejskiej.
5) Status Klienta
Składając zamówienie za pośrednictwem naszej strony internetowej, oświadczasz i zapewniasz, że:
1. jesteś osobą fizyczną nie działającą w ramach wykonywania zawodu lub prowadzenia działalności gospodarczej; oraz
2. jesteś rezydentem Polski lub Unii Europejskiej; oraz
3. masz zdolność prawną do zawierania wiążących umów; oraz
4. masz co najmniej 18 lat; oraz
5. zamówione przez Klienta Produkty są przeznaczone wyłącznie do użytku prywatnego (a nie np. do wynajmu czy odsprzedaży).
6) Zamówienia
1. Zamówienie złożone przez Klienta stanowi ofertę zakupu Produktu. Wszystkie zamówienia podlegają akceptacji przez nas, a my potwierdzimy taką akceptację, wysyłając Klientowi wiadomość e-mail potwierdzającą przyjęcie zamówienia ("Potwierdzenie Zamówienia"). Umowa między nami zostanie zawarta dopiero po wysłaniu przez nas Potwierdzenia Zamówienia.
2. Umowa będzie dotyczyć tylko tych Produktów, których zakup potwierdziliśmy w Potwierdzeniu Zamówienia. Dorel nie będzie zobowiązany do dostarczenia żadnych innych Produktów, które mogły być częścią zamówienia, dopóki zakup takich Produktów nie zostanie potwierdzony w osobnym Potwierdzeniu Zamówienia.
3. W odniesieniu do niektórych Produktów może obowiązywać maksymalny limit zamówienia, który zostanie sprawdzony przez Dorel na podstawie informacji o adresie i adresie IP Klienta.
7) Wysyłka
1.O ile nie uzgodniono inaczej na piśmie, dostawa odbywa się za pośrednictwem Kuriera InPost. Opłata za dostawę wynosi 20 złotych. Oferujemy darmową wysyłkę wszystkich zakupów powyżej 215,00 złotych.
2. Poinformujemy Cię o przewidywanej dacie dostawy, wysyłając Ci wiadomość e-mail ("Potwierdzenie wysyłki"). Dołożymy wszelkich starań, aby zrealizować zamówienie w ciągu trzydziestu dni od przewidywanej daty dostawy, o której mowa w Potwierdzeniu Wysyłki. Czas dostawy jednak może ulec zmianie. Jeśli jednak Produkt nie zostanie dostarczony w ustalonym terminie, Klient ma prawo odstąpić od umowy i żądać zwrotu wpłaconych środków.
3. Produkty zostaną dostarczone na adres dostawy podany podczas składania zamówienia. Adres dostawy musi znajdować się w Polsce.
4. W przypadku, gdy zamówiony Produkt nie jest już dostępny, Dorel ma prawo dostarczyć produkt zastępczy o co najmniej tej samej jakości za tę samą cenę, za zgodą Klienta.
5. W przypadku zamówienia więcej niż jednego Produktu mogą one zostać dostarczone razem lub osobno.
6. W przypadku nieodebrania przez Klienta dostarczonych Produktów, Dorel może, według własnego uznania, przechowywać je na koszt i ryzyko Klienta do czasu ich ponownej dostawy. W takim przypadku Dorel ma wybór albo żądania wykonania umowy i odebrania Produktu we wskazanym terminie, albo rozwiązania umowy bez uszczerbku dla swoich praw do odszkodowania za poniesione straty.
7. Produkty nie zostaną wysłane ani dostarczone, dopóki Dorel nie otrzyma pełnej zapłaty za te Produkty od Klienta. Do momentu otrzymania pełnej płatności przez Dorel, Dorel zachowuje prawo własności do Produktów.
8) Ceny i Płatność
1. Ceny Produktów oraz dodatkowe koszty transportu, podatek VAT i wszelkie inne ewentualne koszty lub opłaty należne od Klienta są określone w Potwierdzeniu Zamówienia.
2. Ceny podane na naszej stronie internetowej są niezobowiązujące. Zawsze istnieje możliwość, że pomimo naszych najlepszych starań, niektóre Produkty wymienione na naszej stronie internetowej mogą być nieprawidłowo wycenione. Zazwyczaj będziemy weryfikować ceny w ramach naszych procedur wysyłki, tak aby w przypadku, gdy prawidłowa cena Produktu jest niższa niż podana przez nas cena, naliczymy niższą kwotę przy wysyłce Produktu do użytkownika. Jeśli prawidłowa cena Produktu jest wyższa niż cena podana na naszej stronie internetowej, zwykle, według naszego uznania, skontaktujemy się z użytkownikiem w celu uzyskania instrukcji przed wysłaniem Produktu lub odrzucimy zamówienie i powiadomimy użytkownika o takim odrzuceniu.
3. Dorel nie jest zobowiązany do dostarczenia Produktu po nieprawidłowej (niższej) cenie, nawet po wysłaniu przez nas Potwierdzenia Zamówienia, jeśli błąd cenowy jest oczywisty i nie do pomylenia i mógł zostać racjonalnie rozpoznany przez użytkownika jako błędna cena.
4. Ceny mogą ulec zmianie w dowolnym momencie, ale zmiany nie będą miały wpływu na zamówienia, w odniesieniu do których wysłaliśmy już Potwierdzenie Wysyłki.
5. Płatność za wszystkie Produkty musi być dokonana przelewem bankowym.
9) Ryzyko i moment przejścia własności Produktu
1. Ryzyko związane z Produktami będzie ponoszone przez Klienta od momentu dostawy.
2. Własność Produktów przechodzi na Klienta w momencie dostawy, z zastrzeżeniem punktu 7.7 niniejszego dokumentu.
10) Własność intelektualna
Klientowi nie wolno zmieniać ani usuwać oznaczeń patentów, informacji o prawach autorskich, marek, znaków towarowych, nazw handlowych ani innych praw własności intelektualnej z żadnego Produktu.
11) Odpowiedzialność
1. Gwarantujemy, że każdy Produkt zakupiony od nas za pośrednictwem naszej strony internetowej jest zadowalającej jakości i nadaje się do celów, dla których produkty tego rodzaju są powszechnie stosowane, zgodnie z instrukcją obsługi i przeznaczeniem.
2. Gwarancją nie są objęte wady powstałe w wyniku lub będące wynikiem normalnego zużycia, nieprzestrzegania zaleceń zawartych w instrukcji obsługi lub innych zaleceń lub instrukcji Dorel, niewłaściwego lub nieostrożnego użytkowania, napraw lub innych prac wykonywanych przez osoby trzecie lub przez Klienta bez uprzedniej pisemnej zgody Dorel. Szczegółowe warunki gwarancji zostały zamieszczone w instrukcji obsługi/użytkowania Produktu lub na stronie internetowej Maxi -Cosi.
3. Wszelkie ewentualne reklamacje dotyczące ilości dostarczonych Produktów muszą być odnotowane na liście przewozowym lub dowodzie dostawy przy dostawie, w przeciwnym razie ilości podane na liście przewozowym lub dowodzie dostawy będą wiążącym potwierdzeniem co do ilości dostarczonych produktów.
4. Roszczenia gwarancyjne należy zgłaszać pisemnie do Dorel w ciągu siedmiu dni roboczych od ujawnienia się wady. W przypadku braku terminowej reklamacji z gwarancji wszelkie roszczenia z gwarancji wobec Dorel wygasają.
5. Jeśli Produkty zamówione przez Klienta są przeznaczone do użytku poza Polską i Unią Europejską, Klient musi upewnić się, że Produkty i towarzyszące im opakowania, instrukcje obsługi itp. spełniają wszystkie odpowiednie przepisy obowiązujące w kraju przeznaczenia. Korzystanie z Produktów i ich zgodność z przepisami obowiązującymi poza Polską i Unią Europejską odbywa się na ryzyko Klienta. Dorel nie ponosi żadnej odpowiedzialności w przypadku korzystania z Produktów poza Polską i Unią Europejską.
6. Niezależnie od wszelkich innych postanowień niniejszych warunków, Dorel nie wyłącza ani nie ogranicza swojej odpowiedzialności na mocy lub w związku z jakąkolwiek umową w zakresie, w jakim powstaje ona w odniesieniu do którejkolwiek z następujących kwestii: (i) za śmierć lub obrażenia ciała wynikające z udowodnionego zaniedbania przeciwko Klientowi; (ii) za oszustwo lub świadome wprowadzenie w błąd; ani (iii) za jakąkolwiek inną sprawę, w przypadku której wyłączenie lub ograniczenie lub próba wyłączenia lub ograniczenia odpowiedzialności Dorel byłoby niezgodne z prawem.
7. Z zastrzeżeniem ust. 11. 6, Dorel nie ponosi żadnej odpowiedzialności wobec Klienta w tym deliktowej (niezależnie od tego, jak powstała) na podstawie lub w związku z jakąkolwiek umową, w każdym przypadku bezpośredniej, pośredniej, szczególnej i / lub wynikowej straty lub szkody, za (i) utratę zysków lub przewidywanych oszczędności; (ii) utratę przychodów; (iii) utratę lub uszkodzenie dobrego imienia lub wartości firmy; (iv) utratę możliwości; (v) niewykorzystany czas kierownictwa lub innych pracowników; (vi) straty lub zobowiązania wynikające z lub w związku z jakąkolwiek inną umową; lub (vii) wszelkie inne szkody i straty pośrednie, szczególne i/lub wtórne.
8. Z zastrzeżeniem punktu 11.6, maksymalna łączna odpowiedzialność Dorel wobec Klienta z tytułu umowy, czynu niedozwolonego (w tym zaniedbania), wprowadzenia w błąd i / lub w jakikolwiek inny sposób wynikająca z lub w związku z jakąkolwiek umową (w tym wszelkie straty, zobowiązania, roszczenia, powództwa, żądania, postępowania, odszkodowania, koszty, opłaty i wydatki w związku z nimi lub w związku z nimi) jest ograniczona do wysokości całkowitych środków zapłaconych przez Klienta na rzecz Dorel za Produkty stanowiące podstawę takiej odpowiedzialności.
9. Klient potwierdza, że przeczytał i zrozumiał postanowienia klauzuli 11.
10. W przypadku sprzeczności między niniejszą klauzulą a jakąkolwiek inną klauzulą niniejszych warunków, postanowienia niniejszej klauzuli 11 mają pierwszeństwo.
11. W celu uniknięcia jakichkolwiek wątpliwości, niniejsza klauzula 11 pozostaje w pełnej mocy niezależnie od rozwiązania, lub wygaśnięcia umowy.
12. Niniejszy punkt 11 ma zastosowanie z zastrzeżeniem ustawowych praw Klienta, od których odstępstwa są niedozwolone.
12) Ustawowe prawo odstąpienie od umowy – obowiązek informacyjny
1. Jeśli Klient zawiera umowę jako Konsument, może zgodnie z obowiązującymi przepisami odstąpić od umowy bez podania przyczyny w ciągu czternastu dni, licząc od następnego dnia po otrzymaniu Produktów. W takim przypadku Klient otrzyma zwrot kwoty zapłaconej za Produkty zgodnie z naszą polityką zwrotów oraz pozostałymi postanowieniami Regulaminu.
Jako Konsumenci mają Państwo, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawo odstąpić od umowy w terminie 14 dni bez podania jakiejkolwiek przyczyny. Termin do ustawowego odstąpienia od umowy wygasa po upływie 14 dni od dnia w którym weszli Państwo w posiadanie towaru lub w którym osoba trzecia inna niż przewoźnik i wskazana przez Państwa weszła w posiadanie towaru.
Aby skorzystać z prawa odstąpienia od umowy, muszą Państwo poinformować nas o swojej decyzji o odstąpieniu od niniejszej umowy w drodze jednoznacznego oświadczenia. Mogą Państwo skorzystać z formularza odstąpienia od umowy ( znajdującego się na stronie internetowej maxi.cosi.pl), jednak nie jest to obowiązkowe ( może to jednak przyspieszyć proces zwrotu) Aby zachować termin do odstąpienia od umowy, wystarczy, aby wysłali Państwo informację dotyczącą wykonania przysługującego Państwu prawa odstąpienia od umowy przed upływem terminu do odstąpienia od umowy.
Po złożeniu oświadczenia o odstąpieniu proszę skontaktować się z naszym działem serwisu, który zleci wysłanie kuriera po odbiór od Państwa Produktu, w takim przypadku nie będą Państwo ponosili kosztów zwrotu Produktów do nas. W przypadku gdy nie skontaktują się Państwo z naszym działem serwisu i nie skorzystają Państwo z opcji zamówienia kuriera przez Dorel, będę Państwo ponosili koszty zawrotu Produktu we własnym zakresie. Kontakt z naszym serwisem celem umówienia kuriera należy podjąć niezwłocznie po złożeniu oświadczenia o odstąpieniu nie później niż w terminie 14 dni. W przypadku samodzielnego odsyłania Produktu na koszty Klienta, należy odesłać lub przekazać nam Produkty niezwłocznie, a w każdym razie nie później niż 14 dni od dnia, w którym poinformowali nas Państwo o odstąpieniu od umowy. Termin jest zachowany, jeżeli odeślą Państwo Produkt przed upływem terminu 14 dni.
Skutki odstąpienia od umowy: W przypadku odstąpienia od niniejszej umowy zwracamy Państwu wszystkie otrzymane od Państwa płatności związane z umową od której Państwo odstąpili, niezwłocznie, a w każdym przypadku nie później niż 14 dni od dnia, w którym zostaliśmy poinformowani o Państwa decyzji o wykonaniu prawa odstąpienia od umowy. Zwrotu płatności zostanie dokonamy przy użyciu takich samych sposobów płatności, jakie zostały przez Państwa użyte w pierwotnej transakcji.
Odpowiadają Państwo za zmniejszenie wartości rzeczy będące wynikiem korzystania z niej w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania rzeczy.
2. Jeśli Klient chce anulować zamówienie ( ze względu na pomyłkę przy składaniu zamówienia) jeszcze zanim zlecona została przez nas wysyłka Produktu do Klienta, Klient musi poinformować nas o tym na piśmie za pośrednictwem działu obsługi klienta.
13) Nasza dodatkowa, dobrowolna Polityka zwrotów
1. Niezależnie od wynikającego z przepisów, prawa Konsumenta do odstąpienia od umowy, oferujemy łącznie 100-dniową politykę zwrotów, umożliwiającą zwrot Produktów w ciągu łącznie 100 dni od otrzymania przez Państwa zamówienia. Wykracza to poza prawny wymóg 14 dni, zapewniając więcej czasu na podjęcie decyzji, czy produkt jest odpowiedni dla Ciebie. Należy również pamiętać, że zwrot pieniędzy w przypadku skorzystania z naszej dodatkowej, dobrowolnej Polityki zwrotów, nastąpi w ciągu 14 dni od otrzymania przez Dorel zwróconych Produktów. W takim przypadku zwrócimy pełną cenę Produktu, w tym koszt wysyłki Produktu do Klienta ( o ile był poniesiony przez Klienta). Po podjęciu decyzji o zwrocie proszę skontaktować się z naszym działem serwisu, który zleci wysłanie kuriera po odbiór od Państwa Produktu, w takim przypadku nie będą Państwo ponosili kosztów zwrotu Produktów do nas. W przypadku gdy nie skontaktują się Państwo z naszym działem serwisu i nie skorzystają Państwo z opcji zamówienia kuriera przez Dorel, będę Państwo ponosili koszty zawrotu Produktu we własnym zakresie. Kontakt z naszym serwisem celem umówienia kuriera należy podjąć niezwłocznie . Po poinformowaniu nas o chęci zwrotu, Klient będzie miał 14 dni na przesłanie towaru z powrotem do Dorel lub kontakt z naszym działem serwisu. Jednak warunkiem wykonania dobrowolnego prawa zwrotu jest to, że nie używali Państwo produktu, a sprawdzili go Państwo jedynie na próbę i prześlą Państwo produkt w komplecie, w pierwotnym stanie, bez uszkodzeń i w oryginalnym opakowaniu. Odpowiadają Państwo za zmniejszenie wartości rzeczy będące wynikiem korzystania z niej w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania rzeczy.
2. W przypadku zwrotu Produktu do nas z jakiegokolwiek innego powodu, sprawdzimy zwrócony Produkt i powiadomimy Cię o wszelkich zwrotach, do których naszym zdaniem jesteś uprawniony, za pośrednictwem poczty elektronicznej w rozsądnym terminie. Zazwyczaj dokonamy wszelkich zwrotów należnych Klientowi tak szybko, jak to możliwe, a w każdym razie w ciągu trzydziestu dni od dnia, w którym potwierdziliśmy Klientowi pocztą elektroniczną, czy jest on uprawniony do zwrotu.
3. Zwykle dokonamy zwrotu pieniędzy otrzymanych od Klienta przy użyciu tej samej metody, która została pierwotnie użyta do zapłaty za zakup.
4. Aż do chwili upływu terminu ustawowego prawa do odstąpienia od umowy stosuje się wyłącznie warunki ustawowe związane z tym prawem. Dobrowolne prawo zwrotu nie ogranicza w żaden sposób Państwa ustawowego prawa do odstąpienia od umowy i zwrotu produktu, które pozostają nienaruszone.
14) Polityka Prywatności
Szanujemy prywatność i dane osobowe użytkowników. Nasza Polityka Prywatności wyjaśnia, w jaki sposób będziemy wykorzystywać dane osobowe przekazane nam przez użytkownika w związku z zamówieniami Produktów.
15) Komunikacja pisemna
Korzystając z naszej strony internetowej, Klient akceptuje, że komunikacja z Dorel będzie odbywać się głównie drogą elektroniczną. Będziemy kontaktować się z Tobą za pośrednictwem poczty elektronicznej lub przekazywać Ci informacje, publikując powiadomienia na naszej stronie internetowej. Do celów umownych Klient wyraża zgodę na ten elektroniczny sposób komunikacji i przyjmuje do wiadomości, że wszystkie umowy, powiadomienia, informacje i inne komunikaty, które dostarczamy Klientowi drogą elektroniczną, są zgodne z wszelkimi wymogami prawnymi, aby takie komunikaty miały formę pisemną. Niniejszy warunek nie ma wpływu na ustawowe prawa Klienta.
16) Powiadomienia
Wszelkie powiadomienia kierowane do nas przez Klienta proszę przekazywać do Dorel za pośrednictwem naszej strony kontaktowej. Dorel może wysyłać powiadomienia na adres e-mail lub adres pocztowy podany podczas składania zamówienia. Powiadomienie zostanie uznane za otrzymane i prawidłowo doręczone niezwłocznie po opublikowaniu na naszej stronie internetowej, 24 godziny po wysłaniu wiadomości e-mail lub trzy dni po dacie wysłania listu. W celu udowodnienia doręczenia jakiegokolwiek powiadomienia wystarczy udowodnić, w przypadku listu, że taki list został prawidłowo zaadresowany i nadany na poczcie, a w przypadku wiadomości e-mail, że taka wiadomość e-mail została wysłana na podany adres e-mail adresata.
17) Przeniesienie praw i obowiązków
1. Wszystkie umowy między Klientem a nami są wiążące dla Klienta i dla nas oraz dla naszych odpowiednich następców i cesjonariuszy.
2. Klient nie może przenosić, cedować, obciążać, podzlecać lub w inny sposób rozporządzać umową lub jakimikolwiek prawami lub obowiązkami wynikającymi z niej bez naszej uprzedniej pisemnej zgody.
3. Możemy przenieść, scedować, obciążyć, podzlecić lub w inny sposób zbyć umowę lub jakiekolwiek nasze prawa lub obowiązki wynikające z niej w dowolnym momencie w okresie obowiązywania umowy.
18) Zdarzenia Siły Wyższej
1. Nie ponosimy odpowiedzialności za niewykonanie lub opóźnienie w wykonaniu któregokolwiek z naszych zobowiązań wynikających z umowy, które jest spowodowane zdarzeniami pozostającymi poza naszą uzasadnioną kontrolą ("Zdarzenie Siły Wyższej").
2. Zdarzenie Siły Wyższej obejmuje każde działanie, zdarzenie, brak działania, zaniechanie lub wypadek poza naszą uzasadnioną kontrolą i obejmuje w szczególności (bez ograniczeń): (i) strajki, lokauty lub inne akcje protestacyjne; (ii) rozruchy społeczne, zamieszki, inwazję, atak terrorystyczny lub groźbę ataku terrorystycznego, wojnę (wypowiedzianą lub nie) lub groźbę wojny lub przygotowania do wojny; (iii) pożar, eksplozję, burzę, powódź, trzęsienie ziemi, osunięcie się ziemi, epidemię lub inną klęskę żywiołową; (iv) niemożność korzystania z kolei, żeglugi, samolotów, transportu samochodowego lub innych środków transportu publicznego lub prywatnego; (v) niemożność korzystania z publicznych lub prywatnych sieci telekomunikacyjnych; (vi) akty, dekrety, ustawodawstwo, przepisy lub ograniczenia jakiegokolwiek rządu; oraz (vii) niedostarczenie lub opóźnione dostarczenie produktów lub usług do Dorel przez osoby trzecie zaangażowane przez Dorel.
3. Nasze działanie w ramach jakiejkolwiek umowy uznaje się za zawieszone na okres, w którym trwa Zdarzenie Siły Wyższej, a my będziemy mieli przedłużony czas na wykonanie na czas trwania tego okresu.
4. W przypadku, gdy jakiekolwiek zdarzenie siły wyższej trwa dłużej niż trzydzieści kolejnych dni, Dorel będzie uprawniony do rozwiązania tej części umowy, która nie może zostać wykonana, poprzez pisemne powiadomienie Klienta.
19) Zrzeczenie się
1. Jeśli w dowolnym momencie obowiązywania umowy nie będziemy nalegać na ścisłe wykonanie któregokolwiek ze zobowiązań Klienta wynikających z umowy lub któregokolwiek z niniejszych warunków lub jeśli nie skorzystamy z któregokolwiek z praw lub środków zaradczych, do których jesteśmy uprawnieni na mocy umowy, nie będzie to stanowić zrzeczenia się takich praw lub środków zaradczych i nie zwolni Klienta z przestrzegania takich zobowiązań.
20) Częściowa nieważność
1. Jeśli którykolwiek z niniejszych warunków lub postanowień umowy zostanie uznany przez właściwy organ administracji publicznej albo prawomocne orzeczenie sądu za nieważny, niezgodny z prawem lub niewykonalny w jakimkolwiek zakresie, pozostałe warunki pozostaną w mocy, z wyłączeniem warunku/postanowienia uznanego za nieważne/niezgodne z prawem/niewykonalne.
21) Nasze prawo do zmiany niniejszych warunków
1. Dorel ma prawo do zmiany niniejszych warunków.
2. Klient będzie podlegać zasadom i warunkom obowiązującym w momencie zamawiania u nas Produktów, chyba że jakakolwiek zmiana tych zasad lub niniejszych warunków jest wymagana przez prawo lub organ administracji (w takim przypadku będzie miała zastosowanie do zamówień złożonych wcześniej przez Klienta) lub jeśli powiadomimy Klienta o zmianie tych zasad lub niniejszych warunków przed wysłaniem potwierdzenia wysyłki (w takim przypadku mamy prawo założyć, że Klient zaakceptował zmianę warunków, chyba że powiadomi nas o tym w ciągu siedmiu dni roboczych od otrzymania Produktów).
22) Prawo i jurysdykcja
1. Umowa(y) między Dorel a Klientem podlega(ją) prawu Polskiemu i zgodnie z nim będzie interpretowana.
2. Wszelkie spory wynikające z umowy lub w związku z umową i wszelkimi innymi umowami między Dorel a Klientem podlegają niewyłącznej jurysdykcji sądu właściwego dla miejsca zamieszkania lub siedziby Klienta. Niniejsza klauzula nie ma wpływu na prawa ustawowe Klienta.